Introductie - Reisverslag uit Lund, Zweden van jillsadventures - WaarBenJij.nu Introductie - Reisverslag uit Lund, Zweden van jillsadventures - WaarBenJij.nu

Introductie

Door: Jilke

Blijf op de hoogte en volg

27 Augustus 2023 | Zweden, Lund

Hallo, daar ben ik weer. Een nieuwe "reis". Een nieuw avontuur. Deze keer ga ik minder delen dan voorheen. Het is me allemaal iets te veel werk gebleken, dus ik ga het over een andere boeg gooien. Om de zoveel dagen ga ik (proberen) hier iets te plaatsen, maar dan puur over de highlights van de afgelopen dagen. Dus gaan dag-tot-dag verslag.

Ik volg een master in International Marketing and Brand Management in Zweden. Op 14 augustus, na welgeteld een hele week in Nederland te zijn geweest, vertrek ik naar Zweden. Hier spendeer ik de eerste paar dagen met mijn ouders en daarna zet ik het avontuur alleen voort.

In de dagen met mijn ouders zijn we naar Söderasen national park geweest, Skanes Djurpark, Hilleshogs Dalar aan de kust en nog meer. Daarnaast zijn er tig uitstapjes geweest naar Lund voor de nodige introductie dingen.

Zoals ik al zei, ga ik niet uitwijden over al deze uitstapjes in het bijzonder. Alleen wat ik benoemenswaardig vind met de kostbare tijd die ik heb om dingen met jullie te delen.

Om te beginnen heb ik tijdens mijn verjaardag mijn klas leren kennen. Na een uur een saaie algemene introductie te hebben gehad, deden we het volgende uur introducties met mijn klasgenoten. Vervolgens zijn we met mijn ouders en Haitze naar Mälmo gereden. Hier hebben we een boot gehuurd voor 2 uren en zijn we door de grachten van Mälmo gevaren. De stad is erg leuk, ook vanaf het water en ik weet zeker dat ik hier nog eens terug zal komen. Na enkele rondjes door de stad te hebben gezweefd en snoep te hebben gehaald bij de snoepwinkel, gaan we uiteten. Ik wilde graag naar een Indisch restaurant, maar de kieskeurigheid van Haitze liet dat niet toe, dus gingen we naar een Steakrestaurant. Hier bestelde ik een Halloumi burger die heerlijk was. En 's avonds speelden we Wizard, want ja ik moet wel goed van mijn verjaardag gebruik maken :)

Een ander hoogtepunt is de Rally. Dit is een bijzondere speurtocht met veel onduidelijke plaatjes die de route aangaven. De winnaars van deze speurtocht hebben goede carrières in het verschiet. Dus daarom heeft mijn team van de 21 teams gewonnen!

Op zondag was het dan tijd om naar het strand van Lomma Beach te gaan. 15 kilometer fietsen en prima weer, dus ja wat kan er mis gaan? Nou... een bepaald spoor in Hjäred (of zoiets). Ik heb een half uur rondom dit station gespeurd hoe ik naar de andere kant kon komen, want volgens Google maps moest dit mogelijk zijn. Maar om het spoor zitten gigantische muren, dus even oversteken is er niet bij, en het hele ding is ook nog eens onder constructie. Na een half uur zoeken en een lift heb ik het pad weten te vinden en belandde ik in het gevangenis deel van Hjäred, omdat er zoveel hekken vanwege de bouw staan. Uiteindelijk kwam ik ook nog bij de kust aan, waar ik heb gelunched, gekletst met een vriend, een spelletje heb gedaan en natuurlijk zijn we ook even met onze voetjes in het water geweest. De tocht terug was even lang, maar verliep iets soepeler.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Lund

Master in Zweden

Ik volg een master in Zweden :)

Recente Reisverslagen:

29 September 2023

Settling in

06 September 2023

Immersion week

27 Augustus 2023

Introductie

Actief sinds 02 April 2023
Verslag gelezen: 38
Totaal aantal bezoekers 2002

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2023 - 10 Juni 2024

Master in Zweden

04 Februari 2023 - 05 Augustus 2023

Care2Travel

Landen bezocht: