Immersion week - Reisverslag uit Malmö, Zweden van jillsadventures - WaarBenJij.nu Immersion week - Reisverslag uit Malmö, Zweden van jillsadventures - WaarBenJij.nu

Immersion week

Door: Jilke

Blijf op de hoogte en volg

06 September 2023 | Zweden, Malmö

Een nieuwe blog. Eens kijken wat ik deze week heb gedaan.

Deze week had ik de immersion week. Dit houd in dat we allemaal lectures kregen over verschillende onderwerpen als "academisch denken", "academisch schrijven", "stress management", "groepswerk" en nog veel meer. In totaal 1 les gehad van de 2 vakken die ik volg. En deze les was een 1 uur durende introductie over wat het vak precies inhield. Wel moest ik een aantal dingen lezen en voorbereiden, voornamelijk voor de week er na.

Op donderdag avond hield ESN een spelletjes avond. Dus ik was van de partij. Samen met 4 anderen hebben we de hele avond gedaan over het spelen van "Ticket to Ride". Helaas niet gewonnen, maar het was wel heel leuk. Daarnaast kregen Cassie en ik een rondleiding door het gebouw waar het werd gehouden, Hemgarden. Hier worden allemaal activiteiten op het gebied van kunst gehuoden, beeldhouwen, of in ieder geval in klei, verven, muziek, fotografie, van alles is er te doen.

Op vrijdag ben ik na de les voor het eerst in een studie ruimte geweest waar je je bibliotheek pas voor nodig hebt. Daarna heb ik iets gekocht voor het gezamenlijke diner met vloer nummer 2.

Zaterdag was het tijd om voor het eerst gebruik te maken van het OV in Zweden. Precies op de dag dat mijn internet uit Roemenië op was, hoe onhandig. Ook reden de treinen niet perfect en was er overal heel veel vertraging. Niet dat dat uitmaakt, want de trein naar Malmö rijdt vaak genoeg en doet er maar 15 minuten over. Ik heb daar afgesproken met Dragana. We zijn bij de Turning Torso geweest en verder veel aan het strand. Daarnaast ben ik nog door het park geweest, heb het kasteel van buiten bewonderd, de molen gezien en daarna ben ik naar het centrum gegaan. Daar ging ik falafel halen, en toen ik bij het grote plein kwam, zag ik dat de "Middernachtsloop" bijna van start ging. Ik heb de opening daarvan gezien en ben weer tijdelijk enthousiast over hardlopen. Eens kijken of dat hem gaat worden...

Zondag was een relaxt dagje. Spelletjes met de International Desk, waar ik een nieuw spel, "Coup", heb gespeeld en een spel waarin je een verhaal moet maken. Voor de rest wat rondgekeken in Lund op deze toch wel bewolkte en frisse dag. Vervolgens de keuken schoongemaakt en ben ik naar de kerk geweest.

Maandag was het weer warmer, maar ik was vermoeider. 5 uren lang lessen op 1 dag... Beide vakken en nu een beter beeld van de vakken die ik ga volgen. Hopelijk zijn de dagen alleen niet meer zo lang.

Dinsdag was het wederom zonnig en had ik maar 1 les. Na de les ben ik met 2 anderen naar de second hand store geweest en ik heb ook nog eens een jurk gekocht. Daarna ben ik naar een prachtig gebouw in Lund geweest: de bibliotheek. Dat gebouw komt rechtstreeks uit een sprookje. De buitenkant dan. Op de terugweg naar huis ben ik weer allemaal nieuwe mooie straten tegengekomen, en besefte ik me dat ik toch nog niet zoveel van Lund heb gezien. Gelukkig heb ik nog het hele jaar daarvoor, maar nu met het mooie weer wil ik toch graag mijn kans pakken :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Malmö

Master in Zweden

Ik volg een master in Zweden :)

Recente Reisverslagen:

29 September 2023

Settling in

06 September 2023

Immersion week

27 Augustus 2023

Introductie

Actief sinds 02 April 2023
Verslag gelezen: 43
Totaal aantal bezoekers 2005

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2023 - 10 Juni 2024

Master in Zweden

04 Februari 2023 - 05 Augustus 2023

Care2Travel

Landen bezocht: